preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

 

vijesti

Mjesec hrvatske knjige

NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA

   Ove godine sudjelovalo je dvadesetak učenika viših razreda u online kvizu poticanja čitanja. Bilo je zabavno. Laru C. iz 6. c slučajnim odabirom izabrali su za finalisticu. Nažalost, glavna nagrada nije joj pripala ali zato je primila utješnu : knjigu Tajna krvavog nosa Zvonimira Milčeca, promidžbeni blokić i slatkiš. 

Ugodno ti čitanje Laro!

SUDJELUJ  I   TI !     FOTOGRAFIRAJ I MOBITEL  PONESI U KNJIŽNICU.

 

 

U sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige kao središnji program, 23. listopada u organizaciji HČD-a odvija se maraton čitanja pod nazivom MINUTA ZA ČITANJE.

 

Uključili smo se i mi, a ovdje možete pogledati snimke naših učenika:


maraton čitanja 1     maraton čitanja 2     maraton čitanja 3

maraton čitanja 4     maraton čitanja 5     maraton čitanja 6

maraton čitanja 7     maraton čitanja 8     maraton čitanja 9

maraton čitanja 10   maraton čitanja 11   maraton čitanja 12

maraton čitanja 13   maraton čitanja 14   maraton čitanja 15

maraton čitanja 16   maraton čitanja 17       

 

#minutazacitanje              #mhk                 #hcd

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić Vlatka Bakarić  datum: 23. 10. 2022. 12:05

KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA ZA UČENIKE VIŠIH RAZREDA

 

        

       

Učenici viših razreda rješavaju Nacionalni kviz za poticanje čitanja i nadaju se nagradama. Bit će izabran po jedan učenik iz svake škole koji točno odgovori na sva pitanja.

Svi točno riješeni upitnici kviza, s navedenim nazivom narodne ili školske knjižnice, bit će uključeni u izvlačenje finalista koje će se organizirati krajem listopada 2022. godine u Hrvatskom centru za dječju knjigu.

                                              Sudjelujte i vi ako ste učenici viših razreda!

                   

 


ŠK.GOD 2021./22.

NAJČITATELJ

KVIZ IZ LEKTIRE 3

                     ČITAM, GLEDAM, PAMTIM ...

Kviz iz lektire za sve treće razrede matične škole održan je 13. lipnja 2022. Učenici su se u izabranim parovima ( po 3 iz razreda) prisjetili likova i događaja iz knjiga i prepoznali pjesmicu Dobro jutro…i isječke iz filmova Vlak u snijegu i Šegrt Hlapić. Zabavili su se prisjećajući se. Najuspješnjie su učenice Hana i Lena koje su dobile pohvalnicu a ostali sudionici su dobili zahvalnice.

Do čitanja!!smiley

 

 

Smotra lijepog pisanja

                        Glas, slovo, slovopis- to je moj rukopis

                         Najljepši rukopisi ove školske godine:

            1.razred Adrian M.

                 2. razred Helena E.

                           3. razred Katarina Ivana P.

                                    4. razred   Lea T.

Smotra lijepog pisanja održana je 6. lipnja 2022. u učionicama drugog i trećih razreda. Sudjelovalo je 14 učenika.

Potaknuli smo učenike na lijepo pisanje te su po razredima odabrali po jednog učenika koji je najvještiji u pisanju i čiji je rukopis ispravan i grafički točan i uredan. Oni su danas slušali i zapisali skraćene tekstove ili ulomke iz poznatih lektirnih djela. Svi su učenici bili vrijedni i napisali tekst, neki i  bez greške.

Smotru su uz ravnateljicu organizirale učiteljica Dubravka Namjesnik, zaljubljenica u lijepo pisanje, koja je rukopisom na zahvalnicama  upisala imena i prezimena sudionika Smotre, logopedinja Ivana Bukvić Belac i knjižničarka Anita Pavlečić. Sudjelovale su i učiteljice i učitelj  u povjerenstvu za izbor najljepšeg rukopisa. 

Nagrađene radove možete pogledati pod opširnije.

 

Završnica ovogodišnjeg projekta održana je 6. svibnja 2022. u Kinu Tuškanac u Zagrebu. Sudjelovali su učenici četvrtoga razreda iz PŠ Prekopakra a ukupno je bilo uključeno 30 škola iz Republike Hrvatske. Sreću i zadovoljstvo da i sudjeluju na završnici imali su i naši učenici koji su kratkom dramatizacijom predstavili dio iz knjige koju su čitali a nakon toga svi smo pogledali njihov zajednički digitalni uradak-  kratki film snimljen stop animacijom digitalnim alatom CapCut.

Naši su učenici  čitali "Putovanje Plave strijele"G.Rodarija. S učiteljicom Danielom Crnković čitali su glasno u školi uz mnogobrojne aktivnosti za vrijeme i nakon čitanja. Projekt je to koji iz godine u godinu uveseljava učenike i potiče na svakodnevno čitanje.

Noć knjige obilježili smo u ponedjeljak 25.04.2022. 

Učenice petog razreda Tea T. i Valerija S.  preporučile su knjige za čitanje svojim vršnjacima iz drugog petog razreda. Razgovarali smo o  čitateljskim interesima i svakodnevnom čitanju... 

 

DAN PLANETA ZEMLJE

Učenici prvih i drugih razreda slušali su ekološku priču Leti, leti vrećica Alme Pongrašić i kasnije, kao pravi čuvari prirode pokupili svo smeće oko naše školske zgrade.

Uoči Dana dječje knjige čitali smo Čarapicu pričalicu Jelene Pervan, razgovarali "kao" čarape i pokazali da svi učenici znaju složiti čarape. 

Učenici koji vole čitati okupili su se i čitali te razgovarali o temama knjiga koje ih vesele.

Petašima sam pokazala prigodnu prezentaciju o izboru knjiga za čitanje i čitanju.

NATJECANJE U ČITANJU NAGLAS

SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA

Svjetski dan pripovijedanja je 20. ožujka. Mi smo odredili današnji dan kao slavljenje umjetnosti lijepog pripovijedanja. Pripovijedanje je izvrstan način za razmjenu priča i iskustava. priče potiču našu maštu,  pomažu nam razumjeti svijet i inspiriraju nas da budemo bolji.

Priče su pripovijedali: T.L. iz 3.a o Hvalisavoj trešnji; A.I. iz 3. b Zlatarovo zlato; P.B. iz 3. c Gregov dnevnik i L.B iz 7.d Šumu Striborovu.

Slušali su ih učenici prvog i trećeg razreda, ravnateljica Sanja Delač im je za trud, hrabrost  i kreativnost darovala dječje knjige a knjižničarka prigodne zahvalnice.

SVJETSKI DAN POEZIJE

Uoči Svjetskog dana poezije učenici su s nastavnicama HJ Martinom Nenadović Lneniček i Majom Farkaš pisali pjesme. Pjesme možete pročitati na panou na ulazu.

"Poeziju u podne" 21.3. 2022. organizirala je knjižničarka a učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda čitali su glasno i izražajno proljetne pjesme. Učiteljica engleskog jezika, Kristina Vujnović je s učenicima 4.r. s dodatne nastave engleskoga jezika uvježbala kratke pjesmice na engleskom jeziku.

Učenici petih razreda su čitali pjesme jedni drugima s nastavnicom Marijanom Markalaus i učenici osmih razreda s nastavnicom Vesnom Nemet.

                              Promičimo čitanje i pisanje poezije!

 

DAN GRADA PAKRACA


Uoči dana Grada petaši se pripremaju za kviz.

 

Natječaj za najljepšu  ljubavnu pjesmu



 

U organizaciji Hrvatskog čitateljskog društva 23. listopada odvijat će se virtualni maraton čitanja Minuta za čitanje.

Cilj je ove online akcije poticanje čitanja i pismenosti kroz popularizaciju čitanja iz užitka, kao temeljnog preduvjeta za razvoj spomenutih vještina, ali i kao neizostavnog  kulturnog sadržaja u životu svakog pojedinca.

Poslušajte naše učenike:

     

#minutazacitanje #mhk #hcd

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić Vlatka Bakarić  datum: 21. 10. 2021. 22:36

GODINA ČITANJA

Početak je školske godine i odlično vrijeme za čitanje.

Jesi li već čuo/ čula?                  Ako želiš znati i želiš osjećati - čitaj!

AKTIVNOSTI: 

18.10. u Gradskoj knjižnici učenici 8.r. HRVATSKI PISCI- životopis 

  • power point prezentacija o književnicima (školska knjižničarka)
  • power point prezentacija o Pavlu Pavličiću i online katalogu ( knjižničarka iz Gradske knjižnice)
  • aktivnosti učenika u skupinama ( Nastavnica Vesna Nemet)

nastavljamo s projektom bajki u 6.r. u  Mjesecu hrvatskih knjižnica

 

 


Nastavljamo s čitanjem u razredu, na klupama kraj škole, u sjenici...Čitat ćemo sami, s prijateljima, s učiteljicama i učiteljima, s roditeljima, jedni drugima. O aktivnostima će vas  obavijestiti učitelji i knjižničarka.  Svi su dobrodošli!



LISTOPAD - MJESEC  ŠKOLSKIH KNJIŽNICA

                                           Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta

 Nitko nije prestar za bajku… Za priču u kojoj svaki cvijet ima svoju vilu… Za mjesto u kojem vjetar priča priče… Jer što li su vjetri do li božanske huke…  Tako kaže pjesnik!  A mi znamo da je svaka je knjiga u stvari bajka, zamišljeni svijet koji ponekad postaje stvarniji od bilo kojeg drugog… Knjižnica je mjesto u kojem svi ti svjetovi žive i susreću se.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odbor Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica pozvao je još u lipnju sve mlade umjetnike da podijele svoj originalni umjetnički rad na temu Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta, a rad učenice Eme Dujmović kojim je predstavila Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić, samim time i Hrvatsku, odabran je da postane sastavnim dijelom službenog plakata i straničnika Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica 2021.


 

 

 

 

 


ZAVRŠETAK PROJEKATA

Čitajmo naglas- čitajmo zajedno zaboravljene knjige

U OŠ braće Radića Pakrac ove su godine u projektu sudjelovali učenici i učenice 4.c razreda (19 uč.), njihova učiteljica Maria Nemec i knjižničarka Anita Pavlečić. Odabrale smo dječji roman  Džeki zvan Simpa Maje Gluščević. Projekt smo proveli s veseljem. Učenici su čitali jedni drugima a oni koji još nisu vješti čitači nosili su knjigu kući da bi naučili izražajno čitati ulomak koji je slijedio. O pročitanom smo razgovarali, izmijenili iskustva i  saznali imena kućnih ljubimaca prijatelja iz razreda ali i bavili se raznim aktivnostima. Učenici su  istraživali o psima, izrađivali umne mape, ilustrirali likove, pripovijedali i prepričavali zanimljive dijelove i na kraju se uz kviz prisjetili likova, mjesta i događaja.  Preporučujemo i drugima da izaberu knjigu i čitaju naglas u školi.

  

Projekt 3. razreda- Čitajmo zajedno, obiteljski!

Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanomu tekstu.

Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove i da o njima razgovaraju. Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).

Projektom roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti.  

U vrećici je nelektirna knjiga hrvatskog književnika za djecu- Vodič kroz šumu za nebodere, strip  Borovnica, priručnik za odgoj djece Disciplina bez straha i knjiga  Sabrane pjesme (za roditelje), knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena Priče iz meteorološke škrinjice i Priča o pobjedi

Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je čitao s obitelji ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige. Svaki petak vrećicu s knjigama dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U vrećici se  nalaze  knjige i bilježnica u koju učenik sa svojim ukućanima upisuju doživljaje, crta ili lijepi svoj uradak.

Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja. Ovaj projekt promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja.

S  knjigama budite pažljivi i nemojte u njih ništa bilježiti jer ih treba posuditi još mnogo učenika. Izaberite jednu ili više knjiga i čitajte svakodnevno bar 15 minuta!

Vjerujemo da će boravak ponuđenih knjiga u vašoj obitelji biti ugodno iskustvo koje ćete pamtiti i nadamo se da ćete nas podržati u akcijama za poboljšanje čitanja.

                                                                                      Učiteljice i knjižničarka 

       ZAVRŠNI  KVIZ IZ LEKTIRE ZA 4.r.

ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 3.r

 

SVIBANJ U STIHOVIMA

Dan je očaranosti biljkama! Idealno za učiteljicu i knjižničarku koje vole cvijeće i za učenike 1.b koji svakodnevno njeguju ljubav prema biljkama. Budući da prvašići čitaju i Plesnu haljinu žutog maslačka, porazgovarali smo i o slikovnici. Odlično smo iskoristili sat za prepoznavanje cvijeća, igru (anagram- imena cvjetova) i glasno čitanje pjesme Tulipan ima rođendan.

 

Uoči Majčinog dana učenici četvrtog razred čitali su pjesme o majkama razgovarali o mamama i stvarali stihove preoblikovanjem pjesama poznatih pjesnika. Sa  zanimanjem su slušali novonastale pjesme.  Blackout poeziju učenici su  prvi put iskušali i  s uživanjem su stvarali stihove koje su kasnije i likovno osmislili i obojali.

3. 5. Dan Sunca

Pjesmicu Vladimira Halovanića "Sa Suncem "pokušaj naučiti napamet. Zamoli prijatelja da i on nauči koji stih pa recitirajte zajedno.smiley

 

 

                         Bliži nam se Noć knjige 2021.- 10-a godišnjica

                                                                Čitajte i liječite se pričama!

https://view.genial.ly/607ff31981ec650d3bc018d6/interactive-image-interactive-image

Za starije učenike- čitateljski izazov  (Hrvatsko čitateljsko društvo predložilo je da svatko odabere naslovnicu knjige koja je na njega imala ljekoviti učinak; izabere fotografiju i zalijepi ju u Padletu)

http://linoit.com/users/KnjiznicaDubovac/canvases/%C4%8Citateljski%20izazov%20za%20travanj?fbclid=IwAR3s3V49kGdDPeXcQd3iHi7u5GgLUX4S6R8rLvoh9UATmcTmw55Waqt3UsE

Za Noć knjige nije nam bilo rano ni dopodnevno čitanje. Učenicima drugog razreda pročitala sam slikovnicu Vuk koji je ispao izknjige, Thierry Robberecht, Grégoire Mabire. Razgovarali smo o bajkama, prisjetili se Crvenkapice i učenici su obojali pripremljeni crtež police s knjigama. Čitanje je uživancija! 

Svjetski Dan glasa, 16. travnja

Logopedinja Ivana Bukvić- Belac danas je osmašima izražajno pročitala ulomak iz knjige, pokazala power point prezentaciju o glasu, čuvanju glasa, vježbama koje bi trebali raditi, posljedicama pušenja na glasnice  kako bi učenici postali svjesni čuvanja svoga glasa.

Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost. 

16. travnja Svjetski dan glasa


Izazov za travanj: Po koricama se knjiga poznaje - predložite i pohvalite vama posebno dragu, lijepu, zanimljivu i vrijednu naslovnicu u mjesecu travnju u kojem se obilježava Svjetski dan dječje knjige, Svjetski dan knjige, Noć knjige te Svjetski dan grafičkog dizajna https://bit.ly/3ry6uH2 

Čitateljski izazov Hrvatskog čitateljskog društva osmišljen je program kao doprinos Godini čitanja. Svaki mjesec na mrežnoj stranici Društva (http://hcd.hr/djelovanje/akcije/citateljski-izazov/) kao i na ostalim mrežnim mjestima HČD-a, objavit ćemo po jedan izazov u koji se mogu uključiti svi zainteresirani ljubitelji čitanja. Misao vodilja u osmišljavanju naših izazova je činjenica da čitanje, između ostaloga, pospješuje razumijevanje međuljudske komunikacije te povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju.

 


LITERARNI NATJEČAJ    LJEKOVITA LEKTIRA     za ljubitelje pisanja

U povodu manifestacije Noć knjige 2021., možete sudjelovati na nagradnom natječaju  Ljekovita lektira.

Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.

Ovogodišnja tema Noći knjige Ljekovita moć knjige, a mi smo odlučili da tema našega uobičajenog natječaja za učenike osnovnih i srednjih škola bude Ljekovita lektira!

 Tijekom odrastanja mnogi učenici u lektirama pronalaze lijek za stvarnost u kojoj se nalaze – lijek za prvu ljubavnu bol, za poneki bolan nesporazum ili životno iskustvo s kojim se u trenutku bore. Odrastanje je stalni rast, svladavanje vremenskoga tijeka koji od nas uvijek traži više i više… Mogu li nam knjige u tome pomoći? Upravo one koje možda ne bismo sami odabrali, ali su nam došle pod ruku jer su bile propisana lektira, i uvukle nam se u dušu i tamo napravile nježne, ali nama vidljive i znane promjene? O tim promjenama želimo saznati iz vaših radova, upravo o tome tihom i dugotrajnom, a ponekad i o munjevitom i snažnom učinku koji su u nama i na nama izazvale knjige, i to upravo one s lektirnoga popisa. 

Zamislite da ste nevidljivi liječnici duša učenika koji dolaze. Koju biste im lektiru prepisali kao lijek – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Zavirite u svoje kućne i školske knjižne apoteke i u njima potražite ljekovitu literaturu.

Postavili smo vam mnoga pitanja, na vama je da nam pošaljete svoje odgovore u prozi ili stihu. O detaljima pitajte knjižničarku.

Nagrade čini poklon-paket knjiga namijenjen učeniku autoru rada te poklon-paket namijenjen školskoj knjižnici.

Nagrađeni radovi bit će predstavljeni na mrežnoj stranici Noći knjige i Hrvatske udruge školskih knjižničara, društvenim mrežama, a prema mogućnostima i na drugim promidžbenim materijalima manifestacije. 

 

Ni to nije sve!smiley

Možete naslikati/nacrtati naslovnu ilustraciju knjige koju ste odabrali u bilo kojoj likovnoj tehnici ili snimiti fotografiju, reklamu (radijsku ili televizijsku), nacrtati strip… 

Svoje kreativne radove nam pošaljite i njih ćemo zajedno s vašim pričama rado dijeliti na društvenim mrežama, kako bismo lektiru pretvorili u leptiru, knjigu koja liječi.

 

Radujemo se stvaranju zajedničke knjižne apoteke!


Učenik četvrtog razreda, motiviran Natječajem napisao je priču koja će vam zasigurno pobuditi maštu... Čitajte i maštajte!


  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 19. 3. 2021. 13:34

Dani hrvatskoga jezika

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 12. 3. 2021. 12:03

Čitamo zagonetke

 

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 5. 3. 2021. 11:04

DAN MATERINSKOGA JEZIKA

DAN MATERINSKOGA JEZIKA,  21. veljače

Međunarodni dan materinskoga jezika utemeljila je 1999. godine Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) s ciljem očuvanja lingivističke raznolikosti i promicanja obrazovanja na materinjem jeziku.

Materinski jezik izraz je kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji.

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 21. 2. 2021. 11:06
» Arhiva naših vijesti    
 


vijesti

Mjesec hrvatske knjige

NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA

   Ove godine sudjelovalo je dvadesetak učenika viših razreda u online kvizu poticanja čitanja. Bilo je zabavno. Laru C. iz 6. c slučajnim odabirom izabrali su za finalisticu. Nažalost, glavna nagrada nije joj pripala ali zato je primila utješnu : knjigu Tajna krvavog nosa Zvonimira Milčeca, promidžbeni blokić i slatkiš. 

Ugodno ti čitanje Laro!

SUDJELUJ  I   TI !     FOTOGRAFIRAJ I MOBITEL  PONESI U KNJIŽNICU.

 

 

U sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige kao središnji program, 23. listopada u organizaciji HČD-a odvija se maraton čitanja pod nazivom MINUTA ZA ČITANJE.

 

Uključili smo se i mi, a ovdje možete pogledati snimke naših učenika:


maraton čitanja 1     maraton čitanja 2     maraton čitanja 3

maraton čitanja 4     maraton čitanja 5     maraton čitanja 6

maraton čitanja 7     maraton čitanja 8     maraton čitanja 9

maraton čitanja 10   maraton čitanja 11   maraton čitanja 12

maraton čitanja 13   maraton čitanja 14   maraton čitanja 15

maraton čitanja 16   maraton čitanja 17       

 

#minutazacitanje              #mhk                 #hcd

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić Vlatka Bakarić  datum: 23. 10. 2022. 12:05

KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA ZA UČENIKE VIŠIH RAZREDA

 

        

       

Učenici viših razreda rješavaju Nacionalni kviz za poticanje čitanja i nadaju se nagradama. Bit će izabran po jedan učenik iz svake škole koji točno odgovori na sva pitanja.

Svi točno riješeni upitnici kviza, s navedenim nazivom narodne ili školske knjižnice, bit će uključeni u izvlačenje finalista koje će se organizirati krajem listopada 2022. godine u Hrvatskom centru za dječju knjigu.

                                              Sudjelujte i vi ako ste učenici viših razreda!

                   

 


ŠK.GOD 2021./22.

NAJČITATELJ

KVIZ IZ LEKTIRE 3

                     ČITAM, GLEDAM, PAMTIM ...

Kviz iz lektire za sve treće razrede matične škole održan je 13. lipnja 2022. Učenici su se u izabranim parovima ( po 3 iz razreda) prisjetili likova i događaja iz knjiga i prepoznali pjesmicu Dobro jutro…i isječke iz filmova Vlak u snijegu i Šegrt Hlapić. Zabavili su se prisjećajući se. Najuspješnjie su učenice Hana i Lena koje su dobile pohvalnicu a ostali sudionici su dobili zahvalnice.

Do čitanja!!smiley

 

 

Smotra lijepog pisanja

                        Glas, slovo, slovopis- to je moj rukopis

                         Najljepši rukopisi ove školske godine:

            1.razred Adrian M.

                 2. razred Helena E.

                           3. razred Katarina Ivana P.

                                    4. razred   Lea T.

Smotra lijepog pisanja održana je 6. lipnja 2022. u učionicama drugog i trećih razreda. Sudjelovalo je 14 učenika.

Potaknuli smo učenike na lijepo pisanje te su po razredima odabrali po jednog učenika koji je najvještiji u pisanju i čiji je rukopis ispravan i grafički točan i uredan. Oni su danas slušali i zapisali skraćene tekstove ili ulomke iz poznatih lektirnih djela. Svi su učenici bili vrijedni i napisali tekst, neki i  bez greške.

Smotru su uz ravnateljicu organizirale učiteljica Dubravka Namjesnik, zaljubljenica u lijepo pisanje, koja je rukopisom na zahvalnicama  upisala imena i prezimena sudionika Smotre, logopedinja Ivana Bukvić Belac i knjižničarka Anita Pavlečić. Sudjelovale su i učiteljice i učitelj  u povjerenstvu za izbor najljepšeg rukopisa. 

Nagrađene radove možete pogledati pod opširnije.

 

Završnica ovogodišnjeg projekta održana je 6. svibnja 2022. u Kinu Tuškanac u Zagrebu. Sudjelovali su učenici četvrtoga razreda iz PŠ Prekopakra a ukupno je bilo uključeno 30 škola iz Republike Hrvatske. Sreću i zadovoljstvo da i sudjeluju na završnici imali su i naši učenici koji su kratkom dramatizacijom predstavili dio iz knjige koju su čitali a nakon toga svi smo pogledali njihov zajednički digitalni uradak-  kratki film snimljen stop animacijom digitalnim alatom CapCut.

Naši su učenici  čitali "Putovanje Plave strijele"G.Rodarija. S učiteljicom Danielom Crnković čitali su glasno u školi uz mnogobrojne aktivnosti za vrijeme i nakon čitanja. Projekt je to koji iz godine u godinu uveseljava učenike i potiče na svakodnevno čitanje.

Noć knjige obilježili smo u ponedjeljak 25.04.2022. 

Učenice petog razreda Tea T. i Valerija S.  preporučile su knjige za čitanje svojim vršnjacima iz drugog petog razreda. Razgovarali smo o  čitateljskim interesima i svakodnevnom čitanju... 

 

DAN PLANETA ZEMLJE

Učenici prvih i drugih razreda slušali su ekološku priču Leti, leti vrećica Alme Pongrašić i kasnije, kao pravi čuvari prirode pokupili svo smeće oko naše školske zgrade.

Uoči Dana dječje knjige čitali smo Čarapicu pričalicu Jelene Pervan, razgovarali "kao" čarape i pokazali da svi učenici znaju složiti čarape. 

Učenici koji vole čitati okupili su se i čitali te razgovarali o temama knjiga koje ih vesele.

Petašima sam pokazala prigodnu prezentaciju o izboru knjiga za čitanje i čitanju.

NATJECANJE U ČITANJU NAGLAS

SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA

Svjetski dan pripovijedanja je 20. ožujka. Mi smo odredili današnji dan kao slavljenje umjetnosti lijepog pripovijedanja. Pripovijedanje je izvrstan način za razmjenu priča i iskustava. priče potiču našu maštu,  pomažu nam razumjeti svijet i inspiriraju nas da budemo bolji.

Priče su pripovijedali: T.L. iz 3.a o Hvalisavoj trešnji; A.I. iz 3. b Zlatarovo zlato; P.B. iz 3. c Gregov dnevnik i L.B iz 7.d Šumu Striborovu.

Slušali su ih učenici prvog i trećeg razreda, ravnateljica Sanja Delač im je za trud, hrabrost  i kreativnost darovala dječje knjige a knjižničarka prigodne zahvalnice.

SVJETSKI DAN POEZIJE

Uoči Svjetskog dana poezije učenici su s nastavnicama HJ Martinom Nenadović Lneniček i Majom Farkaš pisali pjesme. Pjesme možete pročitati na panou na ulazu.

"Poeziju u podne" 21.3. 2022. organizirala je knjižničarka a učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda čitali su glasno i izražajno proljetne pjesme. Učiteljica engleskog jezika, Kristina Vujnović je s učenicima 4.r. s dodatne nastave engleskoga jezika uvježbala kratke pjesmice na engleskom jeziku.

Učenici petih razreda su čitali pjesme jedni drugima s nastavnicom Marijanom Markalaus i učenici osmih razreda s nastavnicom Vesnom Nemet.

                              Promičimo čitanje i pisanje poezije!

 

DAN GRADA PAKRACA


Uoči dana Grada petaši se pripremaju za kviz.

 

Natječaj za najljepšu  ljubavnu pjesmu



 

U organizaciji Hrvatskog čitateljskog društva 23. listopada odvijat će se virtualni maraton čitanja Minuta za čitanje.

Cilj je ove online akcije poticanje čitanja i pismenosti kroz popularizaciju čitanja iz užitka, kao temeljnog preduvjeta za razvoj spomenutih vještina, ali i kao neizostavnog  kulturnog sadržaja u životu svakog pojedinca.

Poslušajte naše učenike:

     

#minutazacitanje #mhk #hcd

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić Vlatka Bakarić  datum: 21. 10. 2021. 22:36

GODINA ČITANJA

Početak je školske godine i odlično vrijeme za čitanje.

Jesi li već čuo/ čula?                  Ako želiš znati i želiš osjećati - čitaj!

AKTIVNOSTI: 

18.10. u Gradskoj knjižnici učenici 8.r. HRVATSKI PISCI- životopis 

  • power point prezentacija o književnicima (školska knjižničarka)
  • power point prezentacija o Pavlu Pavličiću i online katalogu ( knjižničarka iz Gradske knjižnice)
  • aktivnosti učenika u skupinama ( Nastavnica Vesna Nemet)

nastavljamo s projektom bajki u 6.r. u  Mjesecu hrvatskih knjižnica

 

 


Nastavljamo s čitanjem u razredu, na klupama kraj škole, u sjenici...Čitat ćemo sami, s prijateljima, s učiteljicama i učiteljima, s roditeljima, jedni drugima. O aktivnostima će vas  obavijestiti učitelji i knjižničarka.  Svi su dobrodošli!



LISTOPAD - MJESEC  ŠKOLSKIH KNJIŽNICA

                                           Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta

 Nitko nije prestar za bajku… Za priču u kojoj svaki cvijet ima svoju vilu… Za mjesto u kojem vjetar priča priče… Jer što li su vjetri do li božanske huke…  Tako kaže pjesnik!  A mi znamo da je svaka je knjiga u stvari bajka, zamišljeni svijet koji ponekad postaje stvarniji od bilo kojeg drugog… Knjižnica je mjesto u kojem svi ti svjetovi žive i susreću se.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odbor Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica pozvao je još u lipnju sve mlade umjetnike da podijele svoj originalni umjetnički rad na temu Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta, a rad učenice Eme Dujmović kojim je predstavila Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić, samim time i Hrvatsku, odabran je da postane sastavnim dijelom službenog plakata i straničnika Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica 2021.


 

 

 

 

 


ZAVRŠETAK PROJEKATA

Čitajmo naglas- čitajmo zajedno zaboravljene knjige

U OŠ braće Radića Pakrac ove su godine u projektu sudjelovali učenici i učenice 4.c razreda (19 uč.), njihova učiteljica Maria Nemec i knjižničarka Anita Pavlečić. Odabrale smo dječji roman  Džeki zvan Simpa Maje Gluščević. Projekt smo proveli s veseljem. Učenici su čitali jedni drugima a oni koji još nisu vješti čitači nosili su knjigu kući da bi naučili izražajno čitati ulomak koji je slijedio. O pročitanom smo razgovarali, izmijenili iskustva i  saznali imena kućnih ljubimaca prijatelja iz razreda ali i bavili se raznim aktivnostima. Učenici su  istraživali o psima, izrađivali umne mape, ilustrirali likove, pripovijedali i prepričavali zanimljive dijelove i na kraju se uz kviz prisjetili likova, mjesta i događaja.  Preporučujemo i drugima da izaberu knjigu i čitaju naglas u školi.

  

Projekt 3. razreda- Čitajmo zajedno, obiteljski!

Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanomu tekstu.

Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove i da o njima razgovaraju. Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).

Projektom roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti.  

U vrećici je nelektirna knjiga hrvatskog književnika za djecu- Vodič kroz šumu za nebodere, strip  Borovnica, priručnik za odgoj djece Disciplina bez straha i knjiga  Sabrane pjesme (za roditelje), knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena Priče iz meteorološke škrinjice i Priča o pobjedi

Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je čitao s obitelji ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige. Svaki petak vrećicu s knjigama dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U vrećici se  nalaze  knjige i bilježnica u koju učenik sa svojim ukućanima upisuju doživljaje, crta ili lijepi svoj uradak.

Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja. Ovaj projekt promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja.

S  knjigama budite pažljivi i nemojte u njih ništa bilježiti jer ih treba posuditi još mnogo učenika. Izaberite jednu ili više knjiga i čitajte svakodnevno bar 15 minuta!

Vjerujemo da će boravak ponuđenih knjiga u vašoj obitelji biti ugodno iskustvo koje ćete pamtiti i nadamo se da ćete nas podržati u akcijama za poboljšanje čitanja.

                                                                                      Učiteljice i knjižničarka 

       ZAVRŠNI  KVIZ IZ LEKTIRE ZA 4.r.

ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 3.r

 

SVIBANJ U STIHOVIMA

Dan je očaranosti biljkama! Idealno za učiteljicu i knjižničarku koje vole cvijeće i za učenike 1.b koji svakodnevno njeguju ljubav prema biljkama. Budući da prvašići čitaju i Plesnu haljinu žutog maslačka, porazgovarali smo i o slikovnici. Odlično smo iskoristili sat za prepoznavanje cvijeća, igru (anagram- imena cvjetova) i glasno čitanje pjesme Tulipan ima rođendan.

 

Uoči Majčinog dana učenici četvrtog razred čitali su pjesme o majkama razgovarali o mamama i stvarali stihove preoblikovanjem pjesama poznatih pjesnika. Sa  zanimanjem su slušali novonastale pjesme.  Blackout poeziju učenici su  prvi put iskušali i  s uživanjem su stvarali stihove koje su kasnije i likovno osmislili i obojali.

3. 5. Dan Sunca

Pjesmicu Vladimira Halovanića "Sa Suncem "pokušaj naučiti napamet. Zamoli prijatelja da i on nauči koji stih pa recitirajte zajedno.smiley

 

 

                         Bliži nam se Noć knjige 2021.- 10-a godišnjica

                                                                Čitajte i liječite se pričama!

https://view.genial.ly/607ff31981ec650d3bc018d6/interactive-image-interactive-image

Za starije učenike- čitateljski izazov  (Hrvatsko čitateljsko društvo predložilo je da svatko odabere naslovnicu knjige koja je na njega imala ljekoviti učinak; izabere fotografiju i zalijepi ju u Padletu)

http://linoit.com/users/KnjiznicaDubovac/canvases/%C4%8Citateljski%20izazov%20za%20travanj?fbclid=IwAR3s3V49kGdDPeXcQd3iHi7u5GgLUX4S6R8rLvoh9UATmcTmw55Waqt3UsE

Za Noć knjige nije nam bilo rano ni dopodnevno čitanje. Učenicima drugog razreda pročitala sam slikovnicu Vuk koji je ispao izknjige, Thierry Robberecht, Grégoire Mabire. Razgovarali smo o bajkama, prisjetili se Crvenkapice i učenici su obojali pripremljeni crtež police s knjigama. Čitanje je uživancija! 

Svjetski Dan glasa, 16. travnja

Logopedinja Ivana Bukvić- Belac danas je osmašima izražajno pročitala ulomak iz knjige, pokazala power point prezentaciju o glasu, čuvanju glasa, vježbama koje bi trebali raditi, posljedicama pušenja na glasnice  kako bi učenici postali svjesni čuvanja svoga glasa.

Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost. 

16. travnja Svjetski dan glasa


Izazov za travanj: Po koricama se knjiga poznaje - predložite i pohvalite vama posebno dragu, lijepu, zanimljivu i vrijednu naslovnicu u mjesecu travnju u kojem se obilježava Svjetski dan dječje knjige, Svjetski dan knjige, Noć knjige te Svjetski dan grafičkog dizajna https://bit.ly/3ry6uH2 

Čitateljski izazov Hrvatskog čitateljskog društva osmišljen je program kao doprinos Godini čitanja. Svaki mjesec na mrežnoj stranici Društva (http://hcd.hr/djelovanje/akcije/citateljski-izazov/) kao i na ostalim mrežnim mjestima HČD-a, objavit ćemo po jedan izazov u koji se mogu uključiti svi zainteresirani ljubitelji čitanja. Misao vodilja u osmišljavanju naših izazova je činjenica da čitanje, između ostaloga, pospješuje razumijevanje međuljudske komunikacije te povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju.

 


LITERARNI NATJEČAJ    LJEKOVITA LEKTIRA     za ljubitelje pisanja

U povodu manifestacije Noć knjige 2021., možete sudjelovati na nagradnom natječaju  Ljekovita lektira.

Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.

Ovogodišnja tema Noći knjige Ljekovita moć knjige, a mi smo odlučili da tema našega uobičajenog natječaja za učenike osnovnih i srednjih škola bude Ljekovita lektira!

 Tijekom odrastanja mnogi učenici u lektirama pronalaze lijek za stvarnost u kojoj se nalaze – lijek za prvu ljubavnu bol, za poneki bolan nesporazum ili životno iskustvo s kojim se u trenutku bore. Odrastanje je stalni rast, svladavanje vremenskoga tijeka koji od nas uvijek traži više i više… Mogu li nam knjige u tome pomoći? Upravo one koje možda ne bismo sami odabrali, ali su nam došle pod ruku jer su bile propisana lektira, i uvukle nam se u dušu i tamo napravile nježne, ali nama vidljive i znane promjene? O tim promjenama želimo saznati iz vaših radova, upravo o tome tihom i dugotrajnom, a ponekad i o munjevitom i snažnom učinku koji su u nama i na nama izazvale knjige, i to upravo one s lektirnoga popisa. 

Zamislite da ste nevidljivi liječnici duša učenika koji dolaze. Koju biste im lektiru prepisali kao lijek – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Zavirite u svoje kućne i školske knjižne apoteke i u njima potražite ljekovitu literaturu.

Postavili smo vam mnoga pitanja, na vama je da nam pošaljete svoje odgovore u prozi ili stihu. O detaljima pitajte knjižničarku.

Nagrade čini poklon-paket knjiga namijenjen učeniku autoru rada te poklon-paket namijenjen školskoj knjižnici.

Nagrađeni radovi bit će predstavljeni na mrežnoj stranici Noći knjige i Hrvatske udruge školskih knjižničara, društvenim mrežama, a prema mogućnostima i na drugim promidžbenim materijalima manifestacije. 

 

Ni to nije sve!smiley

Možete naslikati/nacrtati naslovnu ilustraciju knjige koju ste odabrali u bilo kojoj likovnoj tehnici ili snimiti fotografiju, reklamu (radijsku ili televizijsku), nacrtati strip… 

Svoje kreativne radove nam pošaljite i njih ćemo zajedno s vašim pričama rado dijeliti na društvenim mrežama, kako bismo lektiru pretvorili u leptiru, knjigu koja liječi.

 

Radujemo se stvaranju zajedničke knjižne apoteke!


Učenik četvrtog razreda, motiviran Natječajem napisao je priču koja će vam zasigurno pobuditi maštu... Čitajte i maštajte!


  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 19. 3. 2021. 13:34

Dani hrvatskoga jezika

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 12. 3. 2021. 12:03

Čitamo zagonetke

 

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 5. 3. 2021. 11:04

DAN MATERINSKOGA JEZIKA

DAN MATERINSKOGA JEZIKA,  21. veljače

Međunarodni dan materinskoga jezika utemeljila je 1999. godine Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) s ciljem očuvanja lingivističke raznolikosti i promicanja obrazovanja na materinjem jeziku.

Materinski jezik izraz je kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji.

  :: opširnije :: 


objavio: Anita Pavlečić  datum: 21. 2. 2021. 11:06
» Arhiva naših vijesti    
 


 

http://www.mozaik-knjiga.hr/preporuceni-naslovi-za-djecu-i-mlade

 

Svakodnevno glasno čitajte! 

Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta.

Čitajmo djeci naglas gdje god i kad god stignemo čime podržavamo i nacionalnu kampanju “Čitaj mi!”.
Svjetski dan čitanja naglas bi trebao pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.

 

 


 

ČITAJMO I LJETI!!

http://skole.hr/dobro-je-znati/odgoj?news_id=16272

Poticanje djece na čitanje za vrijeme školskih praznika

Autor: Dora Jelakovic

 

NOVE KNJIGE ZA RODITELJE, veljača 2019.:

 

Slikovni rezultat za disciplina bez straha

Disciplina bez straha

Kako steći poštovanje  naše djece, a ne izgubiti njihovo povjerenje
Sve rane veze s vanjskim svijetom, svi uzbudljivi i zavodljivi objekti koje tek treba razumjeti, osnova su poslušnosti. Ništa od tih radosno-samopotvrdujucih aktivnosti i osjecaja dijete nije steklo a da se pogledom na mamu ili tatu nije uvjerilo – da je ovaj svijet sasvim u redu, da se u to moze pouzdati, da mu se ništa ne moze dogoditi. Pa mama ili tata su tu! Dakle, komu djeca vjeruju spremnije nego ocu i majci i koga dozivljavaju “snaznijim”, svjesno i nesvjesno? Uostalom, ona to cine i tada kada njihovo ponašanje ne upucuje ni na jedan od tih pozitivnih osjecaja- dakle, još s dvanaest ili trinaest godina. Ona se mogu duriti ili biti glasna, no u svakom se terapijskom iskustvu ipak prikriveno, ispostavi sljedece: tatu se dozivljava sasvim velikim i nadmocnim. Ponekad se ta nadmocnost mora zanijekati, mora joj se suportstaviti; mnogi konflikti nastaju upravo stoga što je u djecjoj podsvijesti tata usidren kao neizmjerno mocan. Kada je ta “mocna usidrenost” povezana s pozitivnom slikom oca, s ocem-zaštitnikom, tada je i za jednog dvanaestogodišnjaka ili trinaestogodišnjaka svijet još u redu – kao što je to na sasvim elementaran nacin bio za dvogodišnjaka ili trogodišnjaka.
 
Slikovni rezultat za bez rukavica

BEZ RUKAVICA

Bruno Šimleša

Ova je knjiga posvećena svima koji život ne žele doživljavati kao generalnu probu i ne mire se s onim što ih ne zadovoljava. Posvećena je svima koji traže odgovore, a ne izgovore i žele svoj život posvetiti ljubavi!
Često nam je jasna teorija, ali imamo problema s praksom. Znamo što bismo trebali napraviti u životu, ali ne znamo kako. Upravo zato postoji ova knjiga! Bruno Šimleša, autor bestselera “Škola života” i “Ljubavologija” piše o tome što je za njega duhovnost, kako razviti trajno samopouzdanje te harmonične ljubavne, prijateljske i obiteljske odnose.

U knjizi odgovara i na pitanja zašto se teško mijenjamo i najčešće učimo samo na bolnim iskustvima te zašto zdrav i otvoren um, spreman na kritičko promišljanje, vrijedi jednako kao i zdravo i otvoreno srce. Posebnu čar ovoj knjizi daju provokativna pitanja čitatelja na koja je autor odgovarao, kako drugačije nego – bez rukavica.

Dio knjige su i autorove novinske kolumne kojima je pridodao i mnoge dosad neobjavljene tekstove, a u kojima hrabro i bez zadrške progovara o kontroverznim društvenim pitanjima.  Knjiga je originalno objavljena 2012. godine pod nazivom “U rukavicama mi je ionako prevruće”, a ovo je novo i dopunjeno izdanje!

 

 


 

"Djeca trebaju dvije stvari

                                    od svojih roditelja: korijenje i krila."

                                                          Johann Wolfgang von Goethe


sa Školskog portala Školske knjige

Djeca radije čitaju tiskane knjige nego digitalne

petak, 19. listopada 2018.

Smatra se da je vjerojatnije da će djeca čitati ako se štivo nalazi na nekom elektroničkom uređaju poput iPada ili Kindlea. Međutim, istraživanja pokazuju da to nije nužno istina.

Djeca radije čitaju tiskane knjige nego digitalne

U istraživanju u kojem su sudjelovala djeca u dobi od četiri i pet godina, koja su imala redovit pristup uređajima koji imaju svojstvo e-čitača (poput Kindlea, iPadova i mobilnih telefona) nisu svoje uređaje koristila za čitanje – a to je bio slučaj čak i kod djece koja svakodnevno čitaju knjige. Istraživanje je također pokazalo da će dijete manje čitati što će imati pristup većem broju uređaja.

Dakle, zaključak je da će uporaba uređaja za e-čitanje zapravo spriječiti djecu da čitaju te da oni još uvijek radije čitaju tiskane knjige.

Ovakva se otkrića poklapaju s prethodim istraživanjima koja su usmjerena na čitalačke navike tinejdžera. Naime, dok su neki učenici uživali u čitanju knjiga na elektroničkim uređajima, većina s pristupom ovim tehnologijama nije ih upotrebljavala redovito u ovu svrhu. Štoviše, najstrastveniji čitatelji često nisu čitali digitalne knjige.

ZAŠTO MISLIMO DA DJECA RADIJE ČITAJU NA EKRANIMA?

Popularna je pretpostavka da mala djeca radije čitaju na ekranima. Najpoznatiji je zagovornik ove ideje pisac Marc PRENSKY, koji je 2001. skovao termin digitalni urođenici.

On opisuje mlade ljude kao osobe koje imaju visok stupanj digitalne pismenosti i jedinstvenu sklonost za čitanje na ekranima.

Međutim, mladi ljudi nemaju jedinstven niz vještina, a tvrdnja da više vole ekrane nego knjige nije poduprta istraživanjima.  

Unatoč tome, proteklih je godina ovaj mit već imao utjecaja na odluke u vezi s nabavkom knjiga u školama i javnim knjižnicama, ujedno u Australiji i SAD-u, a neke su knjižnice čak odlučile odstraniti sve tiskane knjige kao odgovor na sve veću potražnju za e-knjigama.

Tim postupkom knjižnice mladim ljudima zapravo ograničuju pristup njihovu preferiranom modu čitanja, što bi moglo loše utjecati na to koliko često čitaju.

Mladi je sve veći pristup uređajima dostupan primjenom tehnologije u školskim programima, a roditelji su suočeni s agresivnim marketingom velikih korporacija koje ih primoravaju da ostanu u tijeku s obrazovnim tehnologijama kod kuće.

Škole su motivirane povećati uporabu uređaja, dok se informacijska i komunikacijska tehnologija promiče kao opća sposobnost koju učenici moraju pokazati u svakom predmetnom području u kurikulu.

Ovakvo promicanje rekreacijskog čitanja koje je temeljeno na ekranima vrlo je snažno, ali „stoji na klimavima nogama”.

ZAŠTO ĆE UČENICI RADIJE ČITATI TISKANE KNJIGE?

Čitanje na uređajima putem aplikacije ostavlja više mogućnosti da učenik bude ometen, jer ima mogućnost prebacivanja između aplikacija.

Za učenike koji već imaju poteškoća s pažnjom neposredne nagrade, poput uzimanja pauze od čitanja zbog igranja igrice, lako mogu nadjačati potencijalno dugoročne koristi čitanja.

Digitalna pismenost također bi mogla biti problem. Da bi se koristili uređajem za čitanje knjiga, djeca moraju znati kako se koristiti svojim uređajima u svrhu čitanja knjiga.

Ona moraju znati kako legalno pristupiti besplatnim materijalima za čitanje, aplikacijama poput Overdrivea ili mrežnih stranica poput Projecta Gutenberg.  

SAVJETI KOJI ĆE VAM POMOĆI DA POTAKNETE SVOJE DIJETE DA ČITA

Istraživanja pokazuju da je čitanje knjiga mnogo učinkovitiji način za poboljšanje i zadržavanje vještina pismenosti, za razliku od čitanja drugih vrsta tekstova. Međutim, međunarodno istraživanje kaže da mladi čitaju sve manje knjiga. 

Iako postoji vrlo mala vjerojatnost da će djecu opremanje uređajima koji imaju svojstvo e-čitanja ohrabriti da čitaju, niz je strategija, poduprtih istraživanjima, koje mogu pomoći ohrabriti djecu da uzmu knjigu u ruke. One uključuju:

  • Biti viđen dok uživate u čitanju. U ovoj studiji  razvidno je da mnogo učenika nije znalo vole li njihovi učitelji zaista čitati. Učitelji koji su često čitali potaknuli su neke učenike da češće čitaju te da pokažu interes za širi spektar knjiga.
  • Stvorite (i redovito se njime koristite) prostor za čitanje  kod kuće i u školi. Glasni zvukovi, loše osvjetljenje i brojne distrakcije ne će pomoći pružiti ugodno iskustvo čitanja te će vjerojatno dovesti do frustracije.
  • Ohrabrite redovito tiho čitanje knjiga u školi i kod kuće. Omogućiti djeci vrijeme za čitanje u školi ne potiče samo rutinu čitanja, već bi to mogla biti jedina prilika koju dijete ima za čitanje knjiga koje je samo odabralo.
  • Nastavite poticati svoje dijete i svoje učenike da čitaju iz užitka. Iako znamo da djeca s vremenom izgube interes za knjige, u nekim slučajevima to može biti zbog izostanka ohrabrenja nakon što djeca već mogu samostalno čitati. To dovodi do toga da djeca pogrešno pretpostavljaju da za njih čitanje više nije važno. Međutim, čitanje je važno i za djecu i za odrasle kakio bi izgradili i zadržali svoje vještine pismenosti.

…………………………

NAPOMENA

  • AUSTRALIJA: portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Njihov tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com

 

NIKAD NE ODUSTAJTE OD KNJIGE, ONA IMA VIŠESTRUKU KORIST

Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

ponedjeljak, 29. listopada 2018.

Odrastao sam okružen knjigama i uvijek sam smatrao da sam od toga imao veliku korist. Stoga vodim računa o tome da djeca koja su dio mog života također imaju knjige i često ih darujem drugima.

Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

Ova želja da djecu okružim knjigama nije samo u mojoj glavi; nedavna je studija pokazala da djeca koja odrastaju uz velike kućne knjižnice poboljšavaju svoje čitalačke vještine, unaprjeđuju primjenu matematičkih vještina na svakodnevni život kao i uporabu digitalne tehnologije.

Izgleda da je čitanje dar koji nikad ne prestaje davati.

KNJIGE IMAJU CJELOŽIVOTNI UTJECAJ

Studija objavljena u časopisu Social Science Reserach prikupila je podatke od 160 tisuća odraslih osoba iz 31 zemlje koje su sudjelovale u Programu za međunarodnu procjenu kompetencija odraslih (PIAAC) između 2011 i 2015. godine. PIAAC mjeri vještine odraslih u tri kategorije:

  • pismenost
  • računanje
  • digitalna pismenost.

Sudionici su bili u dobi između 25 i 65 godina.

Od sudionika se tražilo da procijene koliko je knjiga bilo u njihovim kućama kad su imali 16 godina. Prosječna je brojka u studiji bila 115 knjiga, ali stvarni su brojevi varirali od zemlje do zemlje.

Turski su sudionici u prosjeku imali oko 27 knjiga, Norvežani 212, a djeca u Ujedinjenom Kraljevstvu 143.

Studija je otkrila da su osobe koje su bile okružene većim brojem knjiga postizale bolje rezultate na PIAAC-ovim procjenama.

„Izlaganje adolescenata knjigama integralni je dio društvenih praksi koje njeguju dugoročne kognitivne kompetencije poput pismenosti, računanja i IKT vještina”, napisali su autori studije.

„Odrastanje uz kućne knjižnice poboljšava vještine odraslih u tim područjima, a ne može se pripisati koristima koje su stekli roditeljskim ili vlastitim obrazovanjem.”

Domovi su morali imati otprilike 80 knjiga da bi to imalo ikakav utjecaj na djecu. Rezultati pismenosti pogotovo su se poboljšali kad je bilo dostupno više knjiga, dok je poželjan učinak postignut s otprilike 350 knjiga. Vještine računanja poboljšale su se na sličan način. Rješavanje problema s digitalnim tehnologijama također se poboljšalo, ali rezultati nisu bili tako visoki kao kod onih iz pismenosti ili računanja.

Pristup knjigama također je pomogao premostiti obrazovne razlike. Oni koji su odrasli bez mnogo knjiga u kući i stekli sveučilišne diplome postigli su otprilike iste rezultate kao i oni koji su imali pristup većim kućnim knjižnicama i završili samo devetogodišnje školovanje. „Stoga, što se pismenosti tiče, čini se da čitanje knjiga u adolescenciji nadoknađuje dobar dio prednosti koju daje formalno obrazovanje”, tvrde istraživači.

„Kao što je i očekivano, obrazovanje, zvanje i aktivnosti čitanja kod kuće snažni su indikatori superiorne pismenosti gotovo svugdje u svijetu”, rekla je dr. Joanna SIKORA s Australskoga nacionalnog sveučilišta, jedna od autorica studije. „Međutim, koristi izlaganja adolescenata knjigama očito su mnogo šire od onoga što ovi rezultati pokazuju. Rano izlaganje knjigama u obiteljskom domu važno je zbog toga što su knjige integralni dio rutina i praksi koje pojačavaju cjeloživotne kognitivne kompetencije.”

……..

NAPOMENA

  • SAD: Mother Nature Network najposjećenija je online mreža vijesti i informacija povezanih s okolišem i odgovornim življenjem. Portal MNN osmišljen je za ljude koji žele svijet učiniti boljim mjestom.
  • Izbor: mnn.com

 

https://www.mnn.com/family/family-activities/stories/having-lots-books-kid-helps-later-life


 

Današnja djeca ne čitaju jer su naučila da je čitanje dosadno, nezanimljivo, naporno i nekorisno. Isto kao što su naučili ne voljeti čitanje, mogu ga naučiti voljeti, a ovdje je 15 stvarno dobrih razloga za to:

http://zasto bi djeca trebala čitati knjige?

 


 

Zašto je dobro da djeca čitaju dječje časopise?

 

Dječji časopisi nude dodatni materijal za čitanje jer sadrže kraće književno-umjetničke tekstove kao što su crtica, priča, basna i bajka. Čitanjem dječjih časopisa učenici uočavaju sličnosti i razlike između racionalnog i iracionalnog, neposredno usvajaju obilježja fabule i zakonitosti pripovijedanja o nekom događaju. Mnogi tekstovi govore o životnim vrijednostima i važnosti njegovanja tih vrijednosti. Sadržaji u dječjim časopisima pisani su standardnim književnim jezikom Tako učenici uočavaju na konkretnom primjeru uvažavanje pravopisne i gramatičke norme. Dijete koje čita dječje časopise razvija naviku čitanja kao važan segment čitalačke kulture.

http://www.mozaik-knjiga.hr/prvi-izbor


 

PREPORUČENI POPIS LITERATURE (za roditelje):

 

Phelan, Thomas W.: 1-2-3 uspjeh: učinkovita disciplina za djecu od 2 do 12 godina

Sullo, Robert A.: Učite ih da budu sretni

Srebot, Renata i Menih, Kristina: Putovanje u tišinu: igre i vježbe

                                                             opuštanja za djecu od 4 do 12 godina

Stanić, Ivica: Zašto vaše dijete...?(31 odgovor na 31 pitanje)

Gruden, Zdenka i Vladimir: Dijete- škola- roditelj

Dennison, Paul E. i Gail E.: Brain Gym: priručnik za obitelj i edukatore

Willis, Mariaemma i Kindle Hodson, Victoria: Otkrijte stil učenja Vašeg djeteta

McGrow, Jay: Životne strategije za tinejdžere

McGrow, Jay ::      :   Zatvaranje pukotine:strategije za zbližavanje roditelja i tinejdžera

 

 

"Samo je jedan kutak svemira koji možemo

sigurno popraviti - to smo mi sami."  ( A. Huxley)

                                                                                                                       

 


Preporučeni popis knjiga i slikovnica za prvašiće:

Baronian, J. B.: Figaro mačak koji je hrkao
Bauer, Lj.: Tri medvjeda i gitara
Videk, N.: Pismo iz Zelengrada 
Petiška, E.: Najbogatiji vrabac na svijetu
Hercigonja, Ž.: Poštar Zeko Brzonogi
Petrlik Huseinović, A.: Plavo nebo
Junaković, S.: Dome, slatki dome
Prosenjak, B.: Miš
Škrinjarić, S.: Plesna haljina žutog maslačka
Iveljić, N.:Božićna bajka
Horvat-Vukelja, Ž.: Hrabrica ili Kako je Perica postao hrabar
Horvat-Vukelja, Ž.: Zdenko Slovojed
Mravunac, L.: Dječak u zvjezdanim čizmama
Sigsgaard, J.: Pale sam na svijetu
Kovačević, H.: General Kiro Miš

Na stranicama Knjižnica grada Zagreba možete pročitati i kratki opis pojedine slikovnice!

http://www.kgz.hr/default.aspx?id=2613

 


 

" Nitko nije slučajno postao dobar, vrlinu treba učiti."                  Seneka


 

ZA RODITELJE KOJI VOLE ČITATI

http://citajknjigu.com


Savršenih roditelja nema. Ima samo onih koji osvješćuju svoje pogrješke i nastoje ne ponavljati ih i ... onih drugih.

(iz knjige Nosi li dobre roditelje roda? Maje Ljubetić, Profil 2012.)




Tražilica




e-Dnevnik


Kontakti


Raspored zvona


Korisni linkovi

 

web stranica školskog logopeda

Mitten Speech Therapy - Grand Rapids Speech Therapy & Early Intervention


micro:bit


Dabar


Kalendar
« Prosinac 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 11. 2019.

Ukupno: 365506
Ovaj mjesec: 596
Ovaj tjedan: 1957
Danas: 7




preskoči na navigaciju