ČASOPIS

zašto smo oblikovali  ovaj časopis?

Časopis Drugačiji od drugih nastao je zajedničkim radom učitelja likovne kulture, hrvatskoga jezika i školske knjižničarke s učenicima tijekom nastave.

Medijski sadržaji preuzeti su s mrežne stranice medijskapismenost.hr i učenicima ćeposlužiti za daljnje učenje, razlikovanje medija, uočavanje obilježja medija, prepoznavanje nasilja u medijima, razumijevanje sadržaja filmova.

Učenici će naučiti kako medije koristiti na pozitivan način jer je odgovorno korištenje medijskih sadržaja ključni dio medijske pismenosti.

Časopis pogledajte/preuzmite OVDJE. 

STRIP Maus

Maus je priča o Vladeku Spiegelmanu, Židovu koji je preživio Hitlerovu Europu, i njegovom sinu, crtaču stripova koji pokušava shvatiti oca, njegovu strašnu priču i samu Povijest. Forma stripa (nacisti su mačke, a Židovi miševi) uspijeva nas šokirati, tako da nam poznate događaje čini stranima i ublažava nam grozotu istine.
S učenicima smo porazgovarali o toleranciji i o poticanju i prihvaćanju različitosti koje spriječava netoleranciju i nasilje kroz strip. 

Radionica filmske kritike

06.04.2022. u centru za mlade Libero, Pakrac, održane su radionice pisanja filmske kritike. Kritika se odnosila na animirani film ‘Neobična kupka gospodina Otmara’ redatelja Nike Radaša.
Sastavni dio medijske pismenosti je ujedno i kritičko promišljanje o sadržajima koje gledamo.
Primjer možete pogledati OVDJE

STRIP 'Život je lijep' učenika 8.r

Učenici su itraživali što je strip.
Rad učenika 8.d razreda na temu filma ‘Život je lijep’.

Strip je rađen digitalnom obradom fotografija scena iz filma te potom dodan tekst. 
Strip možete pogledati ili preuzeti OVDJE. 

ŠTO SU PROGRAMSKE OZNAKE?

Što znače programske oznake 12, 15 i 18 kada je riječ o nasilju?

Učenici osmih razreda izradili su brošuru o programskim oznakama koje se isključivo tiču nasilja na televizijskim programima i filmovima. Obratite pozornost na kakve programe su izložena vaša djeca. 
Što točno znače programske oznake 12, 15 i 18 kada je riječ o nasilju saznajte u primjeru BROŠURE. 

TV REPORTAŽA- Dan ružičastih majci

Što je novinarska reportaža te kako su ju učenice 6.c razreda snimile. 
Popratili smo događaj ‘Dan ružičastih majci” u Pakracu. 
Reportažu možete pogledati OVDJE. 

.

ŠTO JE MEDIJSKA PISMENOST?

Što je, a što nije medijska pismenost? Zašto je uopće važno biti medijski pismen? Sve to možete saznati ovdje na našem videu. Intervju koji su učenici proveli sa drugim učenicima i nastavnicima škole.
Video su izradili učenici škole. 

ŠTO JE RADIO?

Posjet radio stanici Laganini FM u Požegi gdje su učenici šestih i osmih razreda intervjuirali zaposlenike radija kako bismo saznali što je radio, tko su sve zaposlenici u radiopostaji i što je to radijska pismenost.
Intervju možete poslušati OVDJE.

.

FILMSKA pismenost

Što je točno filmska pismenost odgovorila nam je osnivačica filmske naSTAVe @Tuškanac, Ana Đordić 
Intervju možete poslušati OVDJE. 

.

ANIMIRANI FILM (medijska pismenost)

Što je animirani film? Koje su njegove vrste?
Učenici šestih razreda izradili su animirane filmove na temu prijateljstva, prihvaćanja različitosti, tolerancije i zaustavljanje nasilja kako bi pomogli proširiti znanje o filmskoj pismenosti. 
Video učeničkih uradaka možete pogledati OVDJE. 

SLIKOVNICA (Sadako hoće živjeti)

Učenici 8.b razreda izradili su slikovnicu na temu ‘Sadako želi živjeti’. 
Slikovnica je izrađena u kombiniranoj tehnici fotografija Japana u to vrijeme i tuša. 
PDF verziju slikovnice možete pogledati ili preuzeti u priloga OVDJE. 
 

Intervju: DALIBOR TALAJIĆ (Što je strip?)

Što je strip i kako čitati strip?
Na sva pitanja učenika 8.d razreda odgovorio je strip-crtač Dalibor Talajić koji trenutno crta za izdavačku kuću Marvel. Naš susret održali smo online, putem video poziva.
PRVI DIO možete pogledati OVDJE.
DRUGI DIO možete pogledati OVDJE.

.

Skip to content