Izložba “Lektira izvan okvira”

Kreativni učenici oživjeli su lektirna djela.

U holu naše škole postavljena je izložba pod nazivom “Lektira izvan okvira” koja je oduševila sve posjetitelje bogatstvom ideja i maštovitih interpretacija lektirnih naslova. Izloženi su radovi učenika 6. i 8. razreda koji su lektirna djela pretvorili u razigrane, interaktivne i vizualno dojmljive radove.

Među radovima ističu se 3D planete inspirirane djelom Mali princ, dirljiva radijska emisija o djevojčici Sadako koja izrađujući ždralove želi ozdraviti te stripovi i nove naslovnice za popularni Gregov dnevnik.

Učenici su izradili i novine nadahnute djelom Trojica u trnju, a kroz zanimljivi igrafoskopokaz (kazalište sjena) prikazali su bajku Ribar Palunko i njegova žena. Kroz kamišibaj tehniku pripovijedali su suvremenu bajku Sretni kraljević, a za koju su sami stvarali likovne predloške u digitalnom alatu Canva.

Pozornost je privukla i lektira u vrećici s elementima iz djela Mrvice iz dnevnog boravka te lutkarska izvedba Kako je Potjeh tražio istinu. Izložbu upotpunjuju plakati i trodimenzionalno tajno sklonište iz knjige Dnevnik Anne Frank kao i originalne društvene igre temeljene na romanu Zeleni pas.

Kroz kreativan pristup lektiri, učenici su naučili mnogo više od samog sadržaja književnih djela.

Kreativna obrada lektire potaknula ih je da bolje analiziraju likove, poruke i teme djela. Razmišljali su o motivima, osjećajima i postupcima likova, što je produbilo njihovo razumijevanje pročitanog.

U procesu stvaranja vlastitih interpretacija, učenici su morali argumentirati svoje ideje, birati prikladne dijelove teksta i povezivati ih s vlastitim mišljenjem ili idejama današnjeg društva. Izrada 3D modela, lutaka, društvenih igara i stripova potaknula je maštovitost, inovativnost i originalnost.

Učenici su lektiru „proživjeli“ kroz likovnu, dramsku i medijsku igru. Mnogi su radovi nastali u timskom radu, što je učenike potaknulo na dogovor, suradnju i aktivno slušanje. Naučili su kako zajednički realizirati ideju i uvažavati tuđe prijedloge.

Korištenjem različitih medija (radijska emisija, digitalni likovni predlošci), učenici su stekli i tehnička znanja – kako snimiti audiosadržaj, napraviti maketu, izraditi plakat.

Pri pisanju novinarskih tekstova i prezentaciji lektire iz vrećice te pripovijedanju uz kamišibaj i  kazalište sjena uvježbavali su jezičnu točnost, stil i jasnoću izraza.

Ovakvim pristupom želi se postići pozitivan stav prema čitanju i dugoročno graditi ljubav prema knjizi i čitanju, a izložba potvrđuje kako lektira može biti mnogo više od obaveze – kad joj pristupimo s kreativnošću i otvorenim umom, postaje prostor za učenje, igru i izražavanje.

Hvala svim mojim učenicima na trudu i radu!

Maja Farkaš, učiteljica Hrvatskoga jezika

Pročitajte još

Upis učenika u prvi razred šk. god. 2025./2026.

Upis učenika u prvi razred šk. god. 2025./2026.

https://osnovne.e-upisi.hr/Danas, 06. lipnja 2025. godine obaviješteni su roditelji djece kojima je odgođen polazak u školu.  Roditelji, čija djeca se upisuju u 1. razred će kroz nekoliko dana dobiti obavijest u sustavu e-građanin te trebaju ispisati upisnicu,...

Lovrakovi dani kulture

Lovrakovi dani kulture

U kategoriji NOVINARSKI OSTVARAJI na Lovrakovim danima kulture održanima u OŠ Mate Lovraka Veliki Grđevac 29.5.2025. nagrađena je naša učenica Gabriela Verhaz (7.a) sa svojim radom Glas i elegancija najboljega hrvatskog filma. Gabrielin mentor je Mario Trupinić.

Skip to content