Kreativna obrada lektire potaknula ih je da bolje analiziraju likove, poruke i teme djela. Razmišljali su o motivima, osjećajima i postupcima likova, što je produbilo njihovo razumijevanje pročitanog.
U procesu stvaranja vlastitih interpretacija, učenici su morali argumentirati svoje ideje, birati prikladne dijelove teksta i povezivati ih s vlastitim mišljenjem ili idejama današnjeg društva. Izrada 3D modela, lutaka, društvenih igara i stripova potaknula je maštovitost, inovativnost i originalnost.
Učenici su lektiru „proživjeli“ kroz likovnu, dramsku i medijsku igru. Mnogi su radovi nastali u timskom radu, što je učenike potaknulo na dogovor, suradnju i aktivno slušanje. Naučili su kako zajednički realizirati ideju i uvažavati tuđe prijedloge.
Korištenjem različitih medija (radijska emisija, digitalni likovni predlošci), učenici su stekli i tehnička znanja – kako snimiti audiosadržaj, napraviti maketu, izraditi plakat.
Pri pisanju novinarskih tekstova i prezentaciji lektire iz vrećice te pripovijedanju uz kamišibaj i kazalište sjena uvježbavali su jezičnu točnost, stil i jasnoću izraza.
Ovakvim pristupom želi se postići pozitivan stav prema čitanju i dugoročno graditi ljubav prema knjizi i čitanju, a izložba potvrđuje kako lektira može biti mnogo više od obaveze – kad joj pristupimo s kreativnošću i otvorenim umom, postaje prostor za učenje, igru i izražavanje.
Hvala svim mojim učenicima na trudu i radu!
Maja Farkaš, učiteljica Hrvatskoga jezika