Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatskoga jezika, učenici 6.cd i 8.bc razreda pokazali su kako nastava može biti dinamična, inspirativna i zabavna! Kroz različite aktivnosti istraživali su bogatstvo i ljepotu našeg jezika.
KAMIŠIBAJ – vještina pripovijedanja na materinskom jeziku uz pomoć slika
Oscar Wilde, Sretni kraljević – kamišibaj tehnika pripovijedanja
Suvremenu bajku Sretni kraljević obradili smo na potpuno drugačiji način!
Tekst smo podijelili na dijelove (učenici su radili u parovima), saželi ga, u Canvi izradili predloške za pripovijedanje( hvala kolegici Vlatki Bakarić na strpljenju, pomoći i suradnji), uvježbali izlaganje i – uživali.
Kamišibaj je tvorenica od riječi kami što znači papir i šibaj što znači gledalište ili kazalište.
Neki ga zovu papirnatim kazalištem i kazalištem iz kofera, no jedno je sigurno: to je vještina pripovijedanja i kazivanja uz pomoć slika.


KREATIVNO PISANJE – upoznavanje s bogatstvom hrvatskoga jezika
Učenici su pisali pjesme o jeseni – uvježbavali stvaranje stilskih izražajnih sredstava, posebno asonance i aliteracije, te se kreativno likovno izražavali.
„JEZIKU U ČAST“ – džepići s preporukama
Od početka školske godine u džepiće su stavljali nove riječi/nepoznate koje su učili iz različitih književnih i neknjiževnih tekstova, a zatim su u tjednu posvećenom hrvatskom jeziku pisali sastavke služeći se upravo novonaučenim riječima.

JEZIK I TEHNOLOGIJA
Svoje radove pretipkali su u Word dokument pod nastavom Informatike i poslali elektroničkom poštom pazeći na pravilno pisanje e-poruke.

„Oživimo pisma“ – učenici 6.d razreda od početka školske godine dopisuju se s učenicima iz Babine Grede. Pišu o sebi, svojoj obitelji, hobijima i interesima. Nadaju se susretu i upoznavanju uživo iduće školske godine!


Učenje o dijalektima
Šestaši su uvježbavali interpretativno čitanje tekstova na narječjima:
Drago Gervais, Moja zemja
Vanja Radauš, Prva rič što sam je čuo
Jure Batinić, Dalmacijo moja
Učenici osmih razreda bavili su se pjesništvom, glagoljicom, jezikom reklama te podrijetlom naziva ulica grada Pakraca.
Jezik reklama – učenici su kreirali vlastite reklame koristeći snažne i privlačne riječi.
Pjesništvo u svakodnevnom životu
Kreirali su „blackout“ poeziju na
pjesmi Tina Ujevića Ove su riječi
crne od dubine.
Vizualizacija poezije Dragutina
Tadijanovića, pjesama iz zbirke
Srebrne svirale.
„Hodonimija Pakraca“ – istraživali su podrijetlo naziva ulica u kojima stanuju učenici naše škole i pri tome ponavljali pravila o pisanju velikoga početnoga slova

