Na nastavi Hrvatskoga jezika s učiteljicom Majom Farkaš obilježili smo Svjetski dan čitanja naglas i to u srijedu 5. veljače 2025. Učenici 6.d razreda prvo su tražili tekstove koji su bili skriveni na različitim mjestima u učionici, a zatim su ih čitali naglas.
Ove su godine čitali naglas različite književne i neknjiževne tekstove koji sadržajno obuhvaćaju nekoliko međupredmetnih tema – učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj, građanski odgoj i obrazovanje, zdravlje i uporaba IKT-a. Učenici 6.c razreda čitali su popularnoznanstvene tekstove iz časopisa Modra lasta, Meridijani i Matka.
Nakon čitanja svakog pojedinog teksta razgovarali smo o prijateljstvu, uvažavanju i solidarnosti; razumijevanju problema koji imaju odrasli; o učenju nekad i danas; o tomu kako čitati grafikone i skuhati sarmu; čitali smo narodne poslovice o učenju, o domovini i sreći; razgovarali o uspješnim ljudima i o tomu kako su postali uspješni; o učenju uz pomoć računala.
Pojedinci su se izjasnili da vole čitati književne tekstove koje imaju sretan završetak i koji nisu predugi, a radnja je napeta i zanimljiva. Neknjiževne tekstove vole jer mogu čitati „napreskokce“ i zato što sadrže fotografije i grafičke prikaze.
Svi su se učenici složili da im je ovakav sat čitanja bio zabavan, ali i da bi trebali više vježbati čitati naglas – barem 15 minuta dnevno – jer čitanje je sanjanje otvorenih očiju.